1. BELANGENCONFLICTENBELEID
1.1. Algemeen kader
2. Belangenconflicten kunnen zich voordoen tussen:
3. Op basis van wat voorafgaat en van de bijzonderheden van onze activiteiten, heeft ons kantoor een belangenconflictenbeleid uitgewerkt waarvan de inhoud is opgenomen in huidig document.
1.2. Te volgen procedure bij het beheer van belangenconflicten
Ons kantoor volgt volgende procedure betreffende de belangenconflicten:
1.3. Informatie voor de klant
3.1. Indien de door ons kantoor getroffen organisatorische of administratieve regelingen voor het beheer van belangenconflicten ontoereikend zijn om redelijkerwijs te mogen aannemen dat het risico zal worden voorkomen dat de belangen van de klant worden geschaad, volgt ons kantoor volgende procedure, op een duurzame drager:
3.2. Bij ontstentenis van een concrete oplossing voor een specifiek belangenconflict behoudt ons kantoor zich het recht voor om de gevraagde dienstverlening van de betrokkenen klant te weigeren met het uitsluitende doel de bescherming van de belangen van de klant.
1.4. Vervolg van het belangenconflictenbeleid
4.1. Ons kantoor houdt een register bij en actualiseert dit geregeld met daarin de situaties waarin een belangenconflict dat een risico op schade aan de belangen van een klant met zich meebrengt of, bij een doorlopende dienst of activiteit, zich kan voordoen.
De vermelding van belangenconflicten in het dossier kan een actualisering van de lijst met potentiële belangenconflicten met zich meebrengen en omgekeerd.
4.2. In gebeurlijk geval past ons kantoor het beleid inzake het beheer van belangenconflicten aan.
4.3. De verbonden personen binnen het kantoor zijn ertoe gehouden om de interne instructies m.b.t. het beleid inzake belangenconflicten, te respecteren.
© 2020 AH Verzekeringen | Senator Alfons Jeurissenlaan 1156/6 - 3520 Zonhoven | info@ahverzekeringen.be | 0460/960.735 (Nico) of 0472/651.496 (Kristof)